“Гугъл” с нова мярка за борба с дезинформацията

“Гугъл” с нова мярка за борба с дезинформацията

Американската компания “Гугъл” съобщи, че ще изисква от рекламодателите задължително да отбелязват, когато използват дигитално променено съдържание в предизборни реклами, като нова мярка за борба с дезинформацията.

Търговците ще трябва да поставят отметка в секцията “променено или синтетично съдържание” на настройките на кампаниите си за мобилни телефони, интернет и телевизия, когато използват изкуствен интелект за реални или реалистично изглеждащи хора и събития.

OpenAI съобщи през май, че е прекъснал пет тайни операции за влияние, използвали модели с изкуствен интелект, за “измамна дейност” в интернет, в “опит за манипулиране на общественото мнение или влияние върху политическите резултати”.