„Голямото свиване“ удря Холивуд

„Голямото свиване“ удря Холивуд

Когато звездите се завърнаха на червения килим в началото на януари след два ужасяващи стачки, за да отпразнуват успеха на „Опенхаймер“ и „Наследие“, една екзистенциална заплаха беше преди всичко в ума на всички: Холивуд се свива.

Ерата на „телевизионния пик“ приключи, казаха 17 ръководители на развлекателния бизнес, агенти и банкери, които разговаряха с Ройтерс. От по-малко оригинални сериали и филми до по-строг контрол на бюджетите и по-нататъшно притискане на печалбите на киносалоните, хората, които решават, казват, че телевизионната и филмовата индустрия се приспособяват към трезвата икономическа реалност.

„Голямото свиване е пред нас“, каза ветеран телевизионен ръководител, пожелал анонимност. „Мисля, че ще има значително намаляване на количеството съдържание и сумата, изразходвана за съдържание.“

Историята на свиването ще фигурира на видно място като Walt Disney, отваря нов раздел, Warner Bros Discovery, отваря нов раздел и Fox, отваря нов раздел, отчита тримесечни резултати този месец. Това е и фонът на разговорите за медийни сливания, най-скорошните разговори за продажба между собственика на Paramount Global, отваря нов раздел и главния изпълнителен директор на Skydance Media Дейвид Елисън, медийният магнат, чието студио копродуцира „Top Gun: Maverick. ”

Анализаторът Коуен изчисли, че рекламата за излъчване и кабелна телевизия ще бъде намалена със 7% до края на 2023 г. спрямо предходната година, като общият спад на рекламите в Disney е 11,7%, според LSEG. Warner Bros Discovery отчете 13% спад в рекламите за първите девет месеца на 2023 г. Заедно с печатните издания и радиото, традиционната телевизия е „издълбана“ от дигиталната реклама.

Перспективата за 2024 г. не е много по-добра. Коуен прогнозира, че рекламните приходи от излъчване и кабелна телевизия ще намалеят с още 7%. Въпреки че медийните компании разширяват бизнеса си с цифрови реклами, потъващият традиционен телевизионен бизнес все още представлява 80% от общите им рекламни приходи, според TD Cowen.

Услугите за поточно предаване, които трябваше да пренесат индустрията в бъдещето, също се борят да постигнат рентабилност след години на разточително харчене. Тъй като индустрията навлиза в това, което MoffettNathanson описва като „третия акт на стрийминг войните“, производствените разходи ще паднат под нивата от 2022 г., когато конкуренцията подклажда „никога устойчиви“ инвестиции.

Повечето стрийминг услуги таксуват повече, като същевременно предоставят по-малко ново съдържание, подхранвайки скептицизма по отношение на тяхната дългосрочна стратегия, според Коуен.

Общият брой на сериалите по сценарий се очаква да намалее драстично от върха от 633 шоута, пуснати през 2022 г. Комбинацията от стачките в Холивуд и ограничените разходи попречи на продукцията миналата година, като през 2023 г. бяха пуснати само 481 сериала в САЩ, според данни от проучване на пазара фирма Ampere Analysis.

Дори водещият на пазара Netflix, отваря нов раздел, намали броя на сериалите със сценарий, които пусна с повече от една трета от 2022 до 2023 г., каза Ампер. Печелившата услуга за стрийминг, която отчете рекордни печалби от абонати през четвъртото си тримесечие, отказа коментар.

Ръководителите, които говориха с Ройтерс, казаха, че индустрията може да се откаже от повече сценарни сериали и да достигне диапазона от 300 предавания през следващите години.

През 2024 г. вътрешният боксофис ще продължи да усеща влиянието на стачките на актьори и сценаристи, като тази година са предложени само 90 филма за широко разпространение, което е спад от около 100 през 2023 г., според Мофет Натансън. С голям брой филми, богати на непроверени истории и герои, продажбите в боксофиса в САЩ се очаква да бъдат 8 милиарда долара през 2024 г., с 10% по-малко от 2023 г. и с 30% по-малко от 2019 г.

'НОВ СВЕТОВЕН РЕД'

Индустрията се забавя, казаха ръководители. Ръководителите по разработка отнемат повече време, за да дадат зелена светлина на шоута, дори за проекти от утвърдени водещи като Роналд Д. Мур, чиито кредити включват „За цялото човечество“ и „Outlander“.

Производствените бюджети се свиват - включително в услугата за стрийминг Apple TV+, чиято корпоративна компания-майка Apple може да се похвали с пазарна капитализация от 3 трилиона долара. И двата примера се съобщават тук за първи път.

Предаванията, които не успяват да привлекат публика, се отменят по-бързо, както със сериала на Disney+ „Китаец, роден в Америка“, адаптация на новаторски графичен роман с участието на двама носители на Оскар, Мишел Йео и Ке Хуи Куан.

Един старши телевизионен агент го нарече „новия световен ред“, с по-кратки сезони и по-малко епизоди на сезон.

Fox се стреми да намали разходите за една престижна драма до 4,5 милиона долара на епизод от 10 милиона долара. В Disney, където главният изпълнителен директор Боб Игер отблъсква акционерите активисти, ръководителите на развойната дейност са подложени на по-задълбочено наблюдение.

„Всички те са малко уплашени какво да правят след това“, каза един виден мениджър на таланти.

„УМОРА НА СУПЕРГЕРОЙ“

Филмовият бизнес преживява собствена екзистенциална криза, тъй като някогашните надеждни формати паднаха в боксофиса. Един дългогодишен ръководител на студио каза, че е слушал от години за „умора от супергерои“. Това беше напълно ясно миналата година, когато редица високобюджетни, но зле приети филми, включително „The Marvels“, „Shazam: Fury of the Gods“ и „The Flash“, не оправдаха очакванията.

В отговор хора от индустрията казват, че студията ще се съсредоточат върху по-малко, но по-амбициозни начинания, с потенциала да осигурят културно и касово въздействие с размерите на „Опенхаймер“ и „Барби“. И двата филма помогнаха за поддържането на боксофис през 2023 г., където добре установените франчайзи паднаха.

„Трябва да имате спектакъл“, каза ръководител на студио, свързан с един от най-големите блокбъстъри през последните години. „Трябва да бъде „Трябва да го видите, докато е в театъра“. Не можем да дадем зелена светлина на нещо голям мащаб, ако вероятно бихте могли да гледате това у дома и е също толкова добро.“

Публиката гравитира към услугите за стрийминг, за да гледа всички, освен най-големите и най-шумните филми, отбеляза Коуен. Само 19 екшън/приключенски филма представляват 56% от общия боксофис за топ 100 филма за 2022 г. Перспективата за устойчиво възстановяване, извън този тип филми с висок адреналин, е съмнителна, отбеляза Коуен.

Това допълнително ще ограничи кината, каза друг дългогодишен медиен ръководител и инвеститор, който предупреди, че ще бъдат пуснати твърде малко филми, за да оправдаят поддържането на 39 000 екрана в САЩ, мнение, повторено от Коуен. Театралният бизнес, каза този изпълнителен директор, „се движи към катастрофа“.