Ежедневната 11-минутна военна тренировка на крал Чарлз може да му помогне в битката с рака

През десетилетията след създаването си, 5BX стана обичан от много хора извън армията, включително бащата на Чарлз, принц Филип, който редовно изпълняваше рутината и доживя до 99-годишна възраст.

Ежедневната 11-минутна военна тренировка на крал Чарлз може да му помогне в битката с рака

Това е кралят на всички рутинни тренировки.

Крал Чарлз III се бори с неуточнена форма на рак - но супер здравият 75-годишен мъж следва интензивен ежедневен план за тренировки, който може да му помогне да се възстанови от лечението много по-бързо.

Според Mirror монархът е „страстен поклонник на рутината 5BX“, 11-минутна военна тренировка, разработена за Кралските канадски военновъздушни сили в края на 50-те години.

Рутината е плод на въображението на Бил Орбан, академик, който е проектирал програмата, за да помогне на военния персонал да поддържа оптимално ниво на годност за минимално време.

През десетилетията след създаването си, 5BX стана обичан от много хора извън армията, включително бащата на Чарлз, принц Филип, който редовно изпълняваше рутината и доживя до 99-годишна възраст.

Смята се, че Чарлз, който е служил в Кралските военновъздушни сили и Кралския флот, започва и завършва всеки ден с 5BX, което се състои от пет различни упражнения.

Четири от движенията са художествена гимнастика, предназначени да подобрят гъвкавостта и силата, докато петият е предназначен да повиши аеробната форма.

Първото упражнение е разтягане на сгъване напред, при което човек има за цел да се наведе и да докосне пръстите на краката си, преди да се придвижи обратно и да протегне ръцете си към тавана.

Като част от 5BX, упражнението трябва да се повтаря в продължение на 2 минути, като бавно се отпуска тялото.

Второто упражнение в рутината 5BX е коремни преси, изпълнявани за 60 секунди, докато третото е разгъване на гърба.

Човек трябва да легне по корем и да повдигне ръцете и краката си от пода, преди да ги върне обратно, като повтаря в продължение на 60 секунди.

Лицевите опори са четвъртият аспект от рутината 5BX, като човек ги прави за 1 минута, без да спира.

И накрая, 5BX завършва с 6 минути бягане на място за подобряване на аеробния капацитет.

Ако 11-минутната тренировка звучи твърде напрегнато, не се потете - рутината е предназначена за хора с всякакви способности.

5BX има шест различни диаграми, всяка от които включва модификации на упражненията.

Диаграма едно, например, е предназначена за начинаещи и предлага мини коремни преси и лицеви опори и по-малко интензивни разтягания. Таблица 6 е за атлети в супер форма с оптимална сила и ловкост, като упражненията са променени, за да бъдат по-енергични.

Не е ясно към коя диаграма се придържа крал Чарлз.