Ефектът на пандемията и войната върху пазара на коли: "Хората решиха да си живеят живота, не да спестяват" (ВИДЕО)
Пандемията от Covid19, а по-късно и войната в Украйна сринаха икономиката и се оказаха истинско предизвикателство за повечето бизнес сектори. Продажбите на имоти например се повлияха сериозно след началото на пандемията. Друга се оказва ситуацията обаче с търговията на коли. Първоначалният стрес, обзел хората в ситуация на пандемия и геополитическа криза е заместен от желанието да се живее сега и на момента. И без много да му мислиш да си купиш колата, за която си мечтал. Още днес.
Това се оказва изненада и за търговците на автомобили, разказа пред News 24/7 Венцислав Ганев. Ние се повозихме, а той ни разказа за тенденциите на пазара на луксозни коли.
„Когато дойде пандемията всички бяха много уплашени – и пазарът, и клиентите. Мислехме, че хората ще се отдръпнат, че ще спрат да купуват коли. Оказа се, че производителите не могат да смогнат да наваксат търсенето. Хората се сблъскаха с пандемията, а след това и с войната и тези фактори им повлияха психологически. Отприщи се желанието за живот и вместо да се заделят пари за черни дни, да се живее сега и на момента“.
Все повече се купуват висок клас електрически автомобили, разказа Венцислав. Пазарът може да задоволи вкуса и на най-капризния клиент:
„Все повече хора се обръщат към нас за по-висок клас електромобили. Тенденция е все повече хора да решават, че ще преминат на чисти електрически автомобили въпреки опасенията, че инфраструктурата в България не е още на необходимото ниво. От друга страна има клиенти, които още държат на мощни бензинови двигатели - на Porche и Ferrari например. Но накрая се оказва, че ако искаш наистина бърза кола си купуваш електрическа, която е съвсем друга технология. Там усещането е съвсем различно“.