Предприятията в областта на услугите в Обединеното кралство „заобикалят рецесията“ според проучването на PMI през октомври
Британският бизнес в сферата на услугите претърпя загуба на инерция за трети пореден месец през октомври, добавяйки признаци, че икономиката завършва слабо до 2023 г., тъй като високите лихвени проценти и натискът върху разходите за живот оказват влияние върху търсенето.
S&P Global/CIPS индексът на мениджърите по покупки на услуги (PMI) се покачи до 49,5 през октомври от осеммесечното дъно от септември от 49,3, оставайки под нивото от 50, което разделя растежа от свиването за трети пореден месец.
Окончателното четене за октомври беше малко по-високо от предварителните или „бързи“ четения от 49,2, публикувани миналата седмица.
Съставният PMI - който включва слаби данни от по-малкия производствен сектор, публикувани във вторник - се повиши до 48,7 от 48,5 през септември.
„Прогнозните показатели показват, че доставчиците на услуги ще продължат да се справят с рецесията“, каза Тим Мур, икономически директор в S&P Global.
„Плиткият спад в дейността на сектора на услугите в Обединеното кралство се запази през октомври, тъй като предприятията се бореха да постигнат напредък на фона на влошаващите се вътрешни икономически условия и разтегнатите бюджети на домакинствата.“
Новите поръчки спаднаха с най-бързия си темп тази година, отразявайки слабото вътрешно търсене, въпреки че задграничните поръчки от Съединените щати и Близкия изток бяха силни.
Централната банка на Англия запази лихвените проценти на 15-годишен връх от 5,25% в четвъртък и отхвърли предложенията, че ще намали лихвите в скоро време, въпреки прогнозата за нулев растеж през 2024 г., което е спад от очакванията преди три месеца.
Британската инфлация на потребителските цени от 6,7% през септември беше най-високата от всяка голяма развита икономика, въпреки че BoE прогнозира, че ще спадне до 4,8% през октомври.
PMI в услугите показа най-слабото увеличение на производствените разходи на предприятията от февруари 2021 г., тъй като намаляващите разходи за суровини и отстъпките от страна на доставчиците компенсират продължаващия натиск нагоре от нарастващите сметки за заплати и разходите за гориво.
Цените на компаниите за услуги се повишиха най-много за три месеца, но повишенията бяха по-малки от първото полугодие.