Обяснение: Защо Южна Азия е глобалната гореща точка на замърсяване?

Токсичните нива на замърсяване на въздуха разстройват живота на милиони хора в Южна Азия, налагайки затваряне на училища, оказвайки влияние върху спортните събития и карайки правителствата да призовават хората да стоят по вратите, за да избегнат здравословни проблеми съобщи Ройтерс.
Влошаващото се замърсяване на въздуха е ежегоден проблем за южноазиатските нации, тъй като зимата наближава и студеният, тежък въздух улавя замърсяването в дебел слой смог.
Южна Азия се превърна в глобалната гореща точка за замърсяване на въздуха, като проучванията откриват четири от най-замърсените страни в света и девет от 10-те най-замърсени града в региона.
ЗАЩО ЗАМЪРСЯВАНЕТО В ЮЖНА АЗИЯ Е ПО-ЛОШО ОТ ДРУГИ МЕСТА?
Държавите в Южна Азия отбелязаха значително увеличение на индустриализацията, икономическото развитие и растежа на населението през последните две десетилетия, което доведе до повишено търсене на енергия и изкопаеми горива.
Докато източници като индустрии и превозни средства засягат повечето страни, има някои основни фактори, които са уникални за Южна Азия, включително изгаряне на твърдо гориво за готвене и отопление, кремация на хора и изгаряне на селскостопански отпадъци.
Около 38% от замърсяването в Ню Делхи тази година, например, е причинено от изгаряне на стърнища - практика, при която стърнища, останали след жътва на ориз, се изгарят, за да се изчистят полета - в съседните щати Пенджаб и Харяна.
Увеличаването на броя на превозните средства по пътищата с развитието на региона също изостри проблема със замърсяването. В Индия и Пакистан, например, броят на превозните средства се е увеличил четири пъти от началото на 2000-те години.
Ню Делхи, класиран като най-замърсената столица в света за четири поредни години от Swiss Group IQAir, има 472 превозни средства на хиляда население, според правителствени данни, с почти осем милиона превозни средства, движещи се по пътищата му към 2022 г.
ЗАЩО УСИЛИЯТА ЗА НАМАЛЯВАНЕ НА ЗАМЪРСЯВАНЕТО НЕ РАБОТАТ?
Въпреки че страните от Южна Азия започнаха да се опитват да ограничат замърсяването, съставяйки планове за управление на качеството на въздуха, инсталирайки повече монитори за замърсяване и настоявайки за преминаване към по-чисти горива, те все още не дават значителни резултати.
Експертите казват, че проблемът е в липсата на координация в усилията за контрол на замърсяването между страните.
Праховите частици могат да пътуват на стотици километри, казват проучванията, надхвърляйки националните граници и оказвайки въздействие върху страни, различни от тези, от които произхождат.
Около 30% от замърсяването в най-големите градове на Бангладеш например произхожда от Индия и се пренася в страната от вятъра, движещ се от северозапад на югоизток.
Следователно мерките в цялата страна или в целия град за ограничаване на токсичния въздух имат ограничена ефективност.
КАКВО Е РЕШЕНИЕТО?
Държавите в Южна Азия ще трябва да координират усилията си, ако проблемът със замърсяването в региона трябва да бъде разрешен, като си сътрудничат за подобряване на мониторинга и вземане на политически решения. В същото време тези усилия в целия регион ще трябва да бъдат балансирани чрез решения за формоване, които да отговарят на местните условия, където е необходимо.
Освен това фокусът ще трябва да бъде разширен, за да включи сектори, на които досега е обръщано ограничено внимание, като селското стопанство и управлението на отпадъците.
За да ограничат изгарянето на стърнища например, правителствата могат да предложат субсидии за по-добри машини за жътва. Страни като Индия вече са започнали да предлагат такива стимули, но търсенето на такива машини е ограничено поради високата им цена за закупуване и дългото време за чакане за тези, които искат да ги наемат.
Каква е вашата реакция?






