Историческо решение на съда срещу круизния кораб подвел пътниците с COVID-19

Историческо решение на съда срещу круизния кораб подвел пътниците с COVID-19

Австралийското подразделение на Carnival Corp (CCL.N) беше осъдено да плати медицинските разходи на жена, заразила се с COVID-19, като съдията постанови, че операторът на круизния кораб е подвел пътниците относно рисковете за безопасността с вируса.

Решението на федералния съд на Австралия е първият колективен иск срещу оператор на круизен кораб в света, според Shine Lawyers, които представляват около 1000 ищци в делото.

Съдия Ангъс Стюарт установи, че Carnival Australia е подвела пътниците относно мерките, които има, за да предпази пътниците от заразяване с вируса и че е трябвало да отмени обратното пътуване през март 2020 г. от Сидни до Нова Зеландия.

Водещият ищец Сюзън Карпик получи 4 423,48 австралийски долара (2 826 долара) за медицински разходи от собствения си джоб, но без обезщетение.

Сега съдилищата трябва да вземат решение по общите искове на останалите страни по груповия иск, каза говорител на Shine Lawyers пред Ройтерс.

„Разбира се, това е само частична победа, тъй като 28 живота бяха загубени по време на този круиз“, каза Карпик в изявление.

„Има много хора и семейства, които никога няма да се възстановят от тази загуба.

Карпик, която заедно със съпруга си Хенри беше пътник на Ruby Princess, поиска повече от 360 000 австралийски долара, отчасти поради психологическия стрес от двумесечната хоспитализация на съпруга й с вируса.

Carnival Australia заяви в изявление, че обмисля присъдата в детайли.

Ruby Princess за известно време беше най-големият единичен източник на инфекция с COVID в Австралия, след като на 2651 пътници, много от които се чувстваха зле, беше позволено да напуснат кораба, помагайки за разпространението на вируса в цялата страна и в международен план.

В крайна сметка около 900 случая и 28 смъртни случая ще бъдат свързани с епидемията.

Публично разследване на епидемията от 2020 г. заключи, че здравните служители на щата Нов Южен Уелс са допуснали „непростими“ грешки, когато са позволили на пътниците да слязат.